Peter Von Satzger
Att navigera i en värld av kaos – så hörs du i nya mediebullret
Peter von Satzger är en internationellt efterfrågad talare inom konsten att kommunicera i en medievärld fylld av nätmötesplatser, bloggare och ny teknik.
Peter har i ett decennium arbetat internationellt i olika chefspositioner inom ett av världens största underhållningsbolag, Viacom, som bland annat äger Paramount Pictures, Comedy Central, MTV och Nickelodeon.
Han har jobbat med allt från att fånga barn- och föräldrars uppmärksamhet för världens ledande barn-tv-kanal Nickelodeon, till att hantera komiker på världens största humorkanal Comedy Central och skandaler vid roast:ningen av Charlie Sheens i Hollywood. Men framförallt har Peter arbetat med att utveckla den internationella tv-kanal-giganten MTV. Han var med och förvandlade MTV från en ren musikvideokanal till en kanal med fokus på ungdomsunderhållning.
Peter skräddarsyr varje föreläsning med konkreta exempel för att säkerställa relevans och värde för åhöraren. Han beskriver enkelt och insiktsfullt utvecklingen av den ständigt föränderliga globala medievärlden. Han visar på de nya internationella trenderna i kommunikation, vilka som funkar i Sverige och vilka ska vi undvika. Peters är känd för sin förmåga att kunna förklara svåra globala mediestrategier på ett lättförståligt sätt. Han föreläsning handlar om digitala förändringen, om hur vi ska hantera en ny värld med sociala medier och bloggare och hur vi kan använda den till vår fördel.