Johan Ronnestam

Johan Ronnestam

Trender och kommunikation. Entreprenörskap och livsglädje

En av Sveriges gurus och mest uppskattade talare inom ämnen som kreativitet, innovation, trender, varumärke, digitalisering, e-handel och entreprenörskap.

Med mer än 20 års erfarenhet av global kommunikation och affärsutveckling betraktas Johan som en av Sveriges ledande auktoriteter på området kreativt och konceptuellt tänkande kring morgondagens kommunikation. Utöver styrelseuppdrag vid Stockholms Universitet och för Compricer har Johan arbetat globalt med kunder som arbetat med kreativ och strategisk kommunikation för varumärken som Nike, adidas, Nokia, Omega, BMW, H&M, IKEA, Volvo Ocean Race, Suunto, Toyota och svenska varumärken som Kinnarps, Vasakronan, ICA, Svenska Spel, Vattenfall och Com Hem.

Serieentreprenör och kreatör
Johan Ronnestam är också en framgångsrik och belönad serieentreprenör flera företag, bland annat gasellföretag och driver idag aktivt fyra stycken framgångsrika bolag , bland annat ROST Studio, JAJDO, BAUX och BEU Watches, inom design, teknologi, arkitektur, design och klockindustrin. Flera av bolagen har vunnit internationella priser inom produkt och tjänstedesign.

Det här lyckas Johan kombinera med att resa jorden runt och leta efter den perfekta vågen och samtidigt spendera mer tid än de flesta av oss med sin familj.

Kunskap, inspiration och kreativitet
Johan Ronnestams föreläsningar inspirerar och ger energi. Med en spännande bakgrund som landslagsåkare i snowboard, multiäventyrare, serieentreprenör och kreatör med hela världen som arbetsfält bjuder Johan på erfarenhet, kunskap, inspiration som förmedlar energi och wowkänsla. Johan delar generöst med sig av kunskap och erfarenheter från ett långt entreprenörsliv med stora äventyr och stora varumärken tar dig med på en lekfull och spännande resa som inte lämnar dig oberörd.

Drivkraft, målsättningar och framgång
Vare sig det gäller företagande, varumärken eller livet i stort handlar allt om att förstå vem man är, vart man är på väg, vilka mål man behöver sätta upp för att röra sig i rätt riktning och hur man får sin omvärld att följa med. Myten om talang är grovt överskattade - det handlar om att tro på sig själv och träna, träna, träna.

Johans ämnen är;
Framtid och trender
Innovation, trender, kommunikation, affärsutveckling, varumärken, reklam, teknologi och e-handel.

Försäljning och marknadsföring
Vision, mål och strategi, internet, sociala medier, inspiration och motivation

Kreativitet
Metoder, innovation, utveckling, design, produkt och tjänsteutveckling.

Motivation och Inspiration
Mod, personlig utveckling, livsglädje och drivkraft

"När du dör är det bara dina passioner som räknas, vad du gjorde av dem och hur du levde och älskade till max," menar Johan gäller både människor och företag.

Pressbilder

Johan Ronnestam

Johan Ronnestam

Trendspanare

Fotograf: Håkan Lindgren

Sök

Använd gärna vår avancerade sökning om ni vill kunna förfina sökningen efter föreläsare

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2