Björn Alberts
Föreläser om digital kommunikation - Känd bloggprofil
Kommunikation, tjänster och affärsutveckling i digitala kanaler är Björns stora intresse.
Björn Alberts hjälper företag att leda nödvändiga förändringar och att utnyttja potentialen i en allt mer digitaliserad marknad. Idag gör han det som Senior Partner på Hallvarsson & Halvarsson där han också är affärsområdeschef för Onlince Communication. Hans bas är de erfarenheter han har efter att ha fokuserat på detta sedan 1995. Både som konsult och som marknadschef. Björns drivkraft är den passion han har inför alla nya möjligheter som hela tiden uppstår och väntar på att utnyttjas. Hans mission är att hjälpa de som behöver ifrågasätta gamla sanningar för att fortsätta vara vinnare.
Konkret leder Björn Alberts arbete inom tjänsteutveckling, kommunikation, kundrelationer, affärsutveckling, kommunikationsstrategi, koncept, social media, webbproduktion, webbrådgivning, webbstrategi. Den gemensamma nämnaren är "digitalt".
För att kunna göra det navigerar han i fyra parallella dimensioner, som finns i alla verksamheter: affär, kommunikation, organisation och teknisk infrastruktur. Om någon skulle tvinga in honom i ett traditionellt fack är han marknadsförare.
Efter att i 15 år ha verkat i digitala och kreativa affärsmiljörer. Webbaserade och mobila. Efter att ha verkat i flera olika roller: planner, creative director, key account manager, byråchef och marknadschef är Björn Alberts fortsatt passionerad över att bryta ny mark och att åstadkomma positiva förändringar.