Konsten att göra ett program av hög kvalitet
När Talarforum tillsammans med Mercuri Kongress jobbade fram programmet Business & Pleasure var ett antal faktorer klara från start: Kvalitet in i minsta detalj! Varje talare skulle ge ett bestående intryck och bidra till en positiv och pedagogisk situation. Målgruppen består av kompetenta personer med högt ställda förväntningar som behöver mötas och överträffas på flera plan. Kunskapen ska vara relevant och aktuell. Nyttan tydlig. Dagarna ska vara utvecklande, utmanande och inspirerande.
Ingegerd Hedberg, VD, Mercuri Kongress AB:
”Under många år har jag haft den stora glädjen att samarbeta med Talarforum under produktionen av våra utvecklingsdagar Business & Pleasure!
Vi har högt ställda ambitioner, vårt signum är toppkvalitet. Det är helt ovärderligt att ha tillgång till en speaking partner med 110% kompetens i konsten att göra ett program. Oavsett om det gäller att få in det allra ”senaste”, det som ger mest kunskap och utveckling eller är underbart roligt och givande……
Och särskilt när jag får värsta ångesten: Är det här är det absolut bästa vi kan göra 2013? så finns Talarforum där redo att vända på alla stenar en gång till med ett stort varmt skratt, totalt engagemang och förstås, med tillgång till hela Talarforums kunskap, kompetens och erfarenhet”.
Nyfiken på hur det blev? Kanske finns det möjlighet att vara med:
http://www.mercuri-kongress.se/business-pleasure-2013.asp
Var börjar vi någonstans? Svaret är: i analysen. Lösningen är aldrig given innan analysen är på plats. För att möta våra uppdragsgivares behov matchar Talarforum över tusen olika talare årligen. Varje tillfälle kräver att vi är lyhörda för nyanser i de centrala budskapen, att vi vet vilka som kan vad och vad de tillför. Det är därför vi bara rekommenderar de skickligaste talarna i varje ämne. Genom att matcha vår analys med konkreta förslag på kunniga personer och intressanta perspektiv skräddarsyr vi ett program för ändamålet åt er.